Każdy kandydat biorący udział w kampanii wyborczej, niezależnie od tego, czy chce zostać burmistrzem, senatorem czy prezydentem, musi być dla swoich potencjalnych wyborców zauważalny – powinni oni wiedzieć nie tylko to, którą partię polityczną kandydat reprezentuje, ale także, jakie dokładnie są jego plany i pomysły na urzędowanie. Kandydaci biorący udział w kampanii wyborczej korzystają więc z usług drukarni oferujących druk plakatów wyborczych. Dlaczego? Czy różne rodzaje materiałów rzeczywiście mają realny wpływ na wybory i i ch wyniki? A jeśli tak, to które z nich sprawdzają się najlepiej? Zachęcamy do lektury.
Kampania wyborcza – podstawa komunikacji z wyborcami
Kodeks wyborczy nie określa wprawdzie, które z materiałów kandydaci powinni zamówić i jakie treści powinny się na nich znaleźć, ale każdy z polityków wie doskonale, że dobrze zaplanowana kampania wyborcza daje ogromną przewagę nad kontrkandydatami. Plakaty wyborcze, banery czy ulotki – podobnie jak spotkanie wyborcze, są skutecznymi nośnikami informacji na temat kandydata, pozwalają mu stać się widocznym i rozpoznawalnym dla większego grona osób, mogą też pomóc mu w zdobyciu zaufania. Są więc szczególnie ważne i zwiększają szanse na osiągnięcie sukcesu w wyborach.
Banery reklamowe
Banery wyborcze, ze względu na swój duży format, stanowią skuteczną formę promocji kandydatów. Wykonane z wysokiej jakości, trwałych materiałów, są odporne na niesprzyjające warunki atmosferyczne i przez długi czas prezentują się świetnie, pozwalając dotrzeć do dużego grona wyborców. Powinno się na nich znaleźć zdjęcie kandydata, jego imię i nazwisko, logo i nazwę partii oraz krótkie hasło wyborcze. Banery doskonale sprawdzają się w miejskiej przestrzeni publicznej, odpowiednio umiejscowione są widoczne nawet z większych odległości i są istotną wizytówką każdego z kandydatów.
Plakaty wyborcze
Podobną rolę w kampanii wyborczej mają plakaty wyborcze, które mają jednak mniejszy format i wykonane są z papieru wysokiej jakości i o dużej gramaturze, a nie jak banery – frontlitu będącego rodzajem poliestrowej siatki laminowanej PCV. Plakaty wyborcze sprawdzą się we wszelkiego rodzaju przestrzeniach publicznych. Idealnie nadają się do zawieszenia w gablotach przystanków komunikacji miejskiej, w witrynach sklepów, na słupach ogłoszeniowych – należy jednak pamiętać, że właściciel lub zarządca przestrzeni musi wyrazić zgodę na rozwieszenie plakatów.
Plakaty wyborcze, podobnie jak banery, powinny dostarczać wyborcom informacji na temat każdego z kandydatów biorących udział w kampanii oraz, koniecznie, jego fotografię – nie jest to oczywiście wymóg formalny kodeksu kampanii wyborczej, ale kandydat nie może liczyć na głosy osób, które w żaden sposób nie znają ani jego, ani jego postulatów. Dobrze zaprojektowane plakaty wyborcze zwiększają rozpoznawalność i pozwalają kandydatowi zaskarbić sobie zaufanie wyborców oraz zaprezentować swoje stanowisko w ważnych dla ludzi sprawach.
Ulotki
Ulotki także spełniają istotną rolę w kampanii wyborczej i są – obok plakatów i banerów – jednym z elementów budowania silnej pozycji kandydatów przed wyborami. Estetycznie wydrukowana na dobrej jakości papierze, z interesującą oprawą graficzną i zawierająca ważne dla wyborców informacje o programie czy postulatach prezentowanych przez kandydata – ulotka pozwala potencjalnemu wyborcy na podjęcie ostatecznej decyzji lub skłania go do poszukiwania w internecie bardziej szczegółowych informacji na temat interesującego go kandydata. Nie należy więc zapomnieć o zamówieniu odpowiedniej ilości ulotek, które następnie będą rozdawane przez pracowników sztabu wyborczego lub wolontariuszy.
Gadżety
Obok materiałów wyborczych, plakatów, banerów i ulotek, kandydaci czasem decydują się na zamówienie gadżetów reklamowych. To różnego rodzaju długopisy, torby, smycze na klucze, breloki, ołówki, notesy i wiele innych. Czy warto przeznaczyć na ich zamówienie część pieniędzy zarezerwowanych na organizację kampanii wyborczej? Oczywiście – każdy materiał, który może zwiększyć widoczność kandydata w przestrzeni publicznej, jest szansą, z której nie warto rezygnować.
Podsumowanie
Dobrze zorganizowana kampania wyborcza to efekt ciężkiej pracy kandydata i wielu osób z jego sztabu wyborczego. Aby jednak miał on szanse wygrać wybory, nie może działać w sposób przypadkowy i nieprzemyślany – każdy szczegół kampanii musi być dopracowany. Dlatego też należy poświęcić nieco czasu na wykonanie projektu, zamówienie i dystrybucję materiałów wyborczych wysokiej jakości.