Zarządzasz biznesem i szukasz efektywnego sposobu na promowanie swojej działalności? Jednym ze skutecznych narzędzi marketingowych są gadżety reklamowe. Pozwalają nie tylko budować rozpoznawalność marki w świadomości klientów, ale również ocieplają jej wizerunek, będąc sympatycznym upominkiem, długotrwale towarzyszącym w codziennym życiu. Sprawdź listę najpopularniejszych gadżetów reklamowych i dowiedz się, które z nich będą najlepsze dla Twojej firmy!
Czy gadżety firmowe wciąż są dobrą formą reklamy?
Chyba nie ma na tym świecie osoby, która nie lubi od czasu do czasu otrzymać prezentu czy gratisowego benefitu. Nie ma się więc co dziwić, że upominki reklamowe to wciąż jedna z powszechnie stosowanych strategii marketingowych, które (według licznych danych), wciąż potrafi efektywnie sprzedawać. Dlaczego tak jest?
Przede wszystkim gadżety z logo firmy już na starcie budują w obdarowanych miłe uczucie bycia docenionym i ważnym dla jej przedstawicieli. Nawet jeśli są to tylko drobne przedmioty codziennego użytku, wywołują one przede wszystkim radość, a w następstwie także pozytywne skojarzenia z marką.
To jednak nie wszystko. Atrakcyjne wizualnie akcesoria są przecież nośnikiem reklamy, która zaczyna towarzyszyć potencjalnym klientom w rutynowych czynnościach (np. kubek ulubionej kawy rano, podpisywanie dokumentów, itp.). Umieszczone na gadżetach nadruki reklamowe mimowolnie zapadają w pamięć, co z czasem przekłada się na podejmowanie decyzji o wyborze naszej firmy w momencie, w której oferowane przez nas produkty lub usługi zaczynają być potrzebne.
Co więcej, ciekawe i użyteczne akcesoria reklamowe mogą być także dostrzegane przez otoczenie posiadającej je osoby, np. współpracowników czy domowników. Tak więc nasz przekaz trafia do jeszcze szerszej grupy odbiorców/potencjalnych klientów.
Jak dobrać odpowiednie upominki reklamowe dla Twojego biznesu?
Wybierając artykuły reklamowe dla swojego biznesu, powinniśmy zacząć od przeanalizowania naszej grupy docelowej. Zastanówmy się, jakie czynności rutynowo wykonują nasi potencjalni klienci i jaki gadżet może im w tym towarzyszyć, a nawet ją ułatwić.
Zwróćmy uwagę, że upominki firmowe mogą również świadczyć o wartościach, misji i wizjach, które są pielęgnowane w organizacji. Dlatego ważny jest nie tylko sam przedmiot, ale i jego wygląd, tj. materiały czy kolory. Przykładowo: firmy chcące zaznaczyć swoją dbałość o środowisko mogą postawić na gadżety ekologiczne powstałe z surowców recyklingowych.
Stylem gadżetów można nawiązać także do charakteru oferowanych produktów czy usług. Dobrym przykładem może tutaj być podręczne lusterko z logiem firmy kosmetycznej lub zwijany metr z logotypem sklepu budowlanego. Niestety takie oryginalne gadżety reklamowe są dosyć kosztowne i nie każda firma może pozwolić sobie na przeznaczenie aż tak wysokiego budżetu.
Nie oznacza to jednak, że trzeba zrezygnować zupełnie z firmowych podarunków. W branży reklamowej istnieje wiele ciekawych i tanich propozycji tematycznych, które równie dobrze zareklamują nasz biznes.
Tanie gadżety reklamowe — Lista 6 najchętniej wybieranych, uniwersalnych akcesoriów z logo firmy:
- Kubki reklamowe z nadrukiem
Trzeba przyznać, że kubki z logiem firmy są chyba najczęściej wybieranymi gadżetami reklamowymi. Nie ma co się temu co zbytnio dziwić, gdyż nie tylko należą do przedmiotów codziennego użytku, ale również pasują do różnych branż, czy zapewniają sporą powierzchnię reklamową.
Legenda głosi, że poranna kawa w pracy znacznie lepiej smakuje, jeśli mieści się w ładnym kubeczku, dlatego też warto zainwestować w ciekawy projekt czy nadruk wykonany specjalną farbą, odporną na wielokrotne mycie, również w zmywarce.
Kubek doskonale nada się zarówno jako gadżet reklamowy dla salonu fryzjerskiego, jak i biura rachunkowego czy dużej firmy programistycznej. W zależności od branży i przeznaczenia gadżetów promocyjnych można pomyśleć o wariacjach, jak np. shaker jako reklama siłowni, czy specjalny kubek wielokrotnego użytku z pokrywką jako reklama kawiarni. Wszystko zależy od kreatywności i oczywiście możliwości finansowych.
- Długopisy reklamowe
Drugie miejsce w kategorii „Gadżety reklamowe dla firm” zajmują oczywiście długopisy z logo. Ich zaletami są przede wszystkim niski koszt przy dużym nakładzie i oczywiście praktyczne zastosowanie — są one niezbędne zarówno w pracy jak i w domu. Ponadto długopisy są ciekawym pomysłem nie tylko na akcję promocyjną, ale również specjalny upominek, np. dla zasłużonego pracownika czy kontrahenta po sfinalizowaniu dużego projektu.
W zależności od potrzeb i możliwości finansowych możemy wybrać długopisy plastikowe bądź ekologiczne z nadrukiem lub bardziej ekskluzywne długopisy metalowe z grawerem. Trzeba tutaj nadmienić, że grawer laserowy wygląda bardzo efektownie, co sprawia, że nasza firma zyskuje na wizerunku.
- Bloczki i notesy
Długopisy to nie jedyne gadżety biurowe znajdujące zastosowanie w reklamie. Równie dobrym i korzystnym cenowo rozwiązaniem są rozmaite notatniki, mające na swoich kartkach znak wodny naszego logotypu. Świetnie sprawdzają się jako pomoc w pracy i domowych zapiskach, przez co potencjalni klienci chętnie z nich korzystają, a przy okazji utrwalają w pamięci naszą markę.
- Funkcjonalne breloczki
Breloki reklamowe to kolejne ponadczasowe materiały promocyjne, które na dodatek towarzyszą naszym klientom właściwie przez cały czas, przyczepione do kluczy do domu czy samochodu. Można powiedzieć, że są one wyjątkowo lubianymi gadżetami, a szczególnie dobrze postawić na takie, które oferują coś więcej niż atrakcyjny wygląd.
Może to być np. mini latarka z własnym nadrukiem, otwieracz do butelek, żeton do wózka sklepowego czy po prostu nietuzinkowy kształt nawiązujący do charakteru naszej firmy. Gadżety firmowe z logo w formie breloczka niewątpliwie dają ogromne możliwości form i kształtów, co sprawia, że pasują do każdej branży.
- Czapki z daszkiem
Gadżety promocyjne mogą być także funkcjonalną częścią garderoby, czyli przykładowo popularną czapką z daszkiem, oczywiście z odpowiednio widocznym logiem. Ich zaletą jest to, że obdarowane nimi osoby chętnie je ubierają, a co za tym idzie, noszą na sobie naszą reklamę. Czapki doskonale nadają się jako gadżety reklamowe firm z branży sportowej, a także turystycznej czy rozrywkowej.
Decydując się na gadżety reklamowe z logo w formie odzieży, powinniśmy pamiętać, aby wybierać wysokiej jakości materiały i najlepiej odporny na pranie haft komputerowy. Nietrwałe, rozciągnięte lub przetarte elementy ubioru, na dodatek z wyblakłym nadrukiem, niestety mogą zadziałać jako antyreklama.
- Smycze reklamowe
Kolejne skuteczne gadżety reklamowe, które będą towarzyszyć naszym klientom w codziennym życiu to oczywiście klasyczne smycze. Przeznaczone do noszenia na szyi np. kluczy lub identyfikatorów, stają się przyciągającym wzrok elementem, a nawet swego rodzaju ozdobą.
Pasują do właściwie każdej marki, niezależnie od branży czy wyznawanych wartości. Ogromną zaletą jest tutaj cena, gdyż przy dużym nakładzie koszt jednej smyczy to nawet złotówka. Smycze mogą nosić na sobie nie tylko same logo firmy, ale także chwytliwe slogany czy przyciągające grafiki.
Akcesoria reklamowe — jak i kiedy efektywnie je wykorzystywać?
Gadżety reklamowe są szczególnie skuteczne, kiedy wręczane są w odpowiednim miejscu i czasie.
Przykładowe okazje, podczas których warto rozdawać artykuły promocyjne:
- Jako dodatek do ekstra zamówień — np. breloczek przy zakupie więcej niż pięciu produktów. Taki gratis korzystnie wpływa na budowanie lojalności klienta i zwiększa szansę ponownych zakupów.
- Targi branżowe — rozdawanie materiałów reklamowych z logo Twojej firmy osobom, które zainteresowały się jej stoiskiem i ofertą pozwala zapaść w pamięć na dłużej.
- Konkursy w social mediach na profilach firm — gadżety reklamowe doskonale nadają się jako nagrody w konkursach. Ponadto takie akcje generują spore zainteresowanie i zasięgi, co jest dodatkową korzyścią.
- Podarunki dla pracowników i kontrahentów z okazji świąt — niektóre materiały reklamowe mogą okazać się miłym prezentem pokazującym, że firma pamięta o swoim najbliższym otoczeniu w szczególnych okresach roku.
Wszystkie te sytuacje gromadzą osoby, które potencjalnie mogą być lub już są zainteresowane naszymi produktami/usługami. Pozwala to na pewnego rodzaju optymalizację naszej kampanii i uniknięcie trafienia materiałów do osób, dla których nie będą one stanowić żadnej wartości. Przypadkowe rozdawnictwo gadżetów reklamowych może natomiast okazać się przysłowiowym „wyrzuceniem pieniędzy w błoto”. Dlatego też warto dokładnie przemyśleć prowadzone działania marketingowe.
Najczęściej wybierane gadżety promocyjne — Podsumowanie
Rozmaite gadżety reklamowe z nadrukiem promującym firmę to skuteczny element strategii marketingowej wielu przedsiębiorstw. Pomagają budować rozpoznawalność i świadomości marki, a także świetnie sprawdzają się jako prezenty dla zaufanych kontrahentów, czy zachęta dla potencjalnych klientów do wyboru naszych produktów i usług. Większość z wymienionych wyżej akcesoriów reklamowych zamówisz w naszej drukarni HEDOM. Oferujemy wieloletnie doświadczenie w produkcji materiałów promocyjnych, a nasze gadżety firmowe z nadrukiem to gwarancja udanej kampanii reklamowej Twojego biznesu!